EGR-ventiler
Udfører recirkulationen af udstødningsgas
Systemet til recirkulation af udstødningsgas (EGR) er et system, der reducerer emissioner af kvælstofilte (NOx) i forbrændingsmotorer.
EGR-ventiler fungerer ved at recirkulere en del af motorens udstødningsgasser, føre dem tilbage til motorindsugningen og dermed indføre dem i forbrændingen.
Resultatet er, at iltindholdet i luft/brændstof-ladeblandingen reduceres. Derfor sænkes forbrændingstemperaturen, og koncentrationen af kvælstofilte (NOx) i udstødningen reduceres betydeligt.
Nissens' sortiment af EGR-ventiler udvides nu med ny teknologi. Vi arbejder på at tilføje DC- og momentmotorventiler samt EGR-moduler med integrerede kølere.
Nissens' Løsning
-
Sortiment & tilgængelighed
Et attraktivt indledende produktsortiment, der dækker de mest populære køretøjsmodeller inden for Euro 4- og Euro 5-standarderne.
Pneumatisk drevne og magnetventildrevne EGR-ventiler.
-
Pålidelig & Sikker
Alle Nissens' EGR-ventiler er gennemafprøvede i de mest vanskelige situationer for at sikre, at ventilen passer og fungerer perfekt.
Nissens' EGR-ventiler byder på en harmonisk proces til recirkulation af udstødningsgasser, hvilket giver pålidelig motorforbrænding med passende emissioner.
-
Let håndtering
Ingen gebyrer, ingen afgifter, ingen returnering af brugte enheder.
Komplette, fabriksnye EGR-ventiler!
Nissens' Produktfordele
-
Let installation
Relevant pakningssæt af OE-matchende kvalitet inkluderet i produktpakken.
Passer perfekt til motorlayoutet og de relevante forbindelser. Fuldt kompatibelt med køretøjets systemer.
-
Bevist pålidelighed
Vores EGR-ventiler består af den fineste klasse af branchegodkendte materialer og udsættes for omfattende produkttests for at sikre, at komponenten vil holde længe og have pålidelig drift under ekstreme betingelser, der er typiske for barske miljøer, f.eks. varmen ved forbrænding og strømninger af udstødningsgasser.
-
Robust design
Hovedkomponenter fremstillet i legeringer med højt nikkelindhold byder på overlegen varmeresistens og holdbarhed ved ekstreme temperaturer.
Tekniske detaljer
EGR-ventiler kører i udstødningsgassernes ekstreme temperaturområde. De mest almindelige problemer med EGR har at gøre med forkert kvalitet af udstødningsgasserne og relaterede systemer.
En af de mest almindelige årsager til fejl i EGR-ventiler er for stor dannelse af kulstof/sod inde i ventilen. For stort olieforbrug og dermed forbrændingskontamination, fejlfunktion af krumtaphusventilation, fejl i turboer, forkert brændstof og/eller upassende brændstofindsprøjtning kan føre til for stor tilsmudsning med kulstof, ophobning af sod og begrænsning af ventilens åbne-/lukkefunktion.
Bestemte kørselsmønstre (f.eks. kun kørsel af korte afstande) over længere tid kan også påvirke EGR-ventilens funktion.
En forkert fungerende EGR-ventil vil føre til forkert motorforbrænding og føre til tilstopning/uregelmæssig tomgang og kan typisk ses ved motorfejl, der registreres af ECU'en.