Turbo
Øger motorens effektivitet og udgangseffekt
Turbodrevet enhed, der presser ekstra luft ind i motorens forbrændingskammer.
Turboen består af en turbine og en kompressor, som er forbundne via en fælles aksel. Driften af turboen afhænger af motorens udstødningsgasser. Energien fra strømmen af udstødningsgas trækkes ud og gør det muligt for turbokompressoren at pumpe luften.
Delens funktion afhænger af forskellige komponenter på tværs af forskellige systemer i bilen, dvs. udstødningssystemet, luftindtags-/tryksystemet, smøring og motorstyring med elektriske dele og omfatter i nogle tilfælde kølesystemet.
Nissens' Løsning
-
Pålidelighed og ydeevne
Vores turboer gennemgår en avanceret række test, der udføres både internt og af uafhængige teknologiske institutter inden for:
• Holdbarhed og ydeevne
• Lokal test
• Køretøjsudstødningsemissioner iht. Europa-Kommissionens normer
• Motorudgangseffekt
• Køretøjsbrændstoføkonomi -
Konkurrencedygtigt sortiment
Nissens’ turbo-sortiment dækker personbiler, lette varevogne og lastbiler.
Sortimentet dækker over følgende teknologier: free flow, wastegate og variable turboer med pneumatisk og elektrisk aktuation.
+200 turbomodeller i sortimentet, der dækker +1600 OE-numre,
inkl. 16 turboer til lastbiler, der dækker 240 OE-numre -
Let installation
First Fit-produkt: Alt, der er vigtigt for installationen, er inkluderet i produktpakken.
Passer perfekt til motorlayoutet og de relevante forbindelser. Fuldt kompatibelt med køretøjssystemer.
-
OE-matchende kvalitet
Designet og fremstillet specifikt til eftermarkedet, samtidig med at det er testet til at matche OE-kvalitet.
Nissens' Produktfordele
-
Optimeret design
Der anvendes kun de højest klassificerede komponentmaterialer. Interne bevægelige dele er fremstillet med korrekte tolerancer og er kalibreret præcist.
-
Teknisk support
Velorganiseret teknisk supportstruktur med seks lokale tekniske centre, herunder tekniske hotlines på strategiske steder i Europa.
Et omfattende træningskoncept, der dækker komponenten samt forståelse af hele effektivitetssystemer (NTC EEF), er tilgængeligt til grossisters netværk og uafhængige værksteder verden over.
-
Fabriksnye turboer
Ingen gebyrer, ingen afgifter, ingen returnering af brugte enheder.
-
Produkt med lang holdbarhed
Vores omfattende tilgang til produktudvikling, herunder designfasen, anvendte materialer og udførte test, er forberedt grundigt for at sikre gennemafprøvet, pålidelig funktion af turboen, der svarer til køretøjsmotorens levetid.
Tekniske detaljer
Turboen er en meget avanceret og skrøbelig komponent. Den fungerer i ekstremt krævende og hårde omstændigheder: op til 250.000 o/min. og 1100 °C varm udstødningsgas. Forkerte driftsbetingelser og specifikt snavs og fremmedlegemer inden i systemet kan let beskadige turboen.
Turbofunktionen afhænger af flere systemer i køretøjet. Regelmæssig køretøjsservice, god motortilstand og korrekt forbrænding samt velfungerende driftssystemer såsom luftsmøring, luftindsugningssystem, udstødningssystem, herunder EGR og DPF/katalysator (hvis relevant) er af afgørende vigtighed for turboens korrekte funktion og ydekraft.
Smøring er ét af de mest kritiske aspekter for turbodriften. Det eliminerer friktion og afkøler dens vigtigste komponenter. Begrænset oliestrøm til og/eller fra turboen vil føre til accelereret slid på turboen.