Kondensorer
Varmevekslere - afgørende for kølemidlets tilstandsændring i systemet
Kondensoren er placeret i bilens forende og er typisk monteret i forbindelse med andre varmevekslere i motorrummet, såsom motorens køler eller ladeluftkøler.
Kondensorens opgave er at sørge for, at kølemidlets tilstand ændres fra gas til flydende form. Tilstandsændringen kaldes kondenseringsprocessen. Denne bevirker at varmen fjernes fra kølemidlet og udveksles via den omgivende lufts temperatur.
Nissens' Løsning
-
Udvidet holdbarhed
Udvidet produktlevetid takket være en speciel beskyttelse, der anvendes på de kondensormodeller, som især er udsat for korrosion.
-
OE-matchende kvalitet
Designet, fremstillet og testet til at matche OE-kvalitet. Emballage med fremragende beskyttelse mod transportskader.
-
IAM’s bestseller
Meget konkurrencedygtigt produktsortiment, der dækker 97% af den europæiske bilpark.
Vi har mere end 1.200 modeller i sortimentet og hver sæson tilføjes yderligere 50 nye produkter.
-
Nem installation
Perfekt finish og produktfit muliggør en hurtig og problemfri produktinstallation.
O-ringe inkluderet på udvalgte produkter (som garanti for First Fit).
Nissens' Produktfordele
-
Hurtig montering
Perfekt finish i enhver detalje, såsom samlinger, gevind, bolte, beslag etc. garanterer en hurtig og nem montering på tilslutninger og beslag i køretøjet.
-
Perfekt overfladefinish
Optimerede aluminiums-loddeprocesser reducerer markant urenheder på overfladen, som kan forårsages af restpartikler fra loddeprocessen.
-
Transportbeskyttelse
Ind- og udtag dækkes af tætsluttende lukkemekanismer, der beskytter mod urenheder og optagelse af fugt.
-
Nem installation med First Fit
For at sikre en korrekt installation findes alle nødvendige O-ringe i produktets emballage.
Tekniske detaljer
Kondensoren er en komponent, der er særligt udsat for korrosion, hvilket hurtigt kan svække komponentens mekaniske konstruktion og ydeevne, samt reducere dens tæthed.
Korroderede eller manglende lameller reducerer kondensorens ydeevne betydeligt og dermed også hele AC-systemets pålidelighed.
En utæt eller ikke-funktionsdygtig kondensor medfører en overdreven overbelastning af de andre komponenter i AC-systemets kredsløb – hovedsageligt kompressoren, og udsætter den for overophedning og i ekstreme tilfælde nedbrud.