Temperatursensorer
Hjælp til korrekte driftsparametre for EC-systemet
Sensorer letter vedligeholdelsen af korrekte parametre i de termiske systemer, fx overvågning og styring af kølemidlets og oliens temperatur i EC-systemet.
Sensorens signal bruges primært af ECU'en (Engine Control Unit) til at styre driften af køleblæseren til køleren. Derudover kan signalet bruges af andre styreenheder, fx HVAC-styreenheden. Signalet bruges også til "motortemperatur"-måleren på instrumentbrættet.
Nissens' Løsning
-
Dækker næsten hele bilparken
Oprindeligt udvalg der dækker de mest populære anvendelser med en løbende udvikling og introduktion af nye dele. Program til personbiler og lette varevogne
-
One-stop-shopping
Et holistisk produktudvalg indenfor EC-kategorien. Sensorserien fra Nissens slutter sig til vores veletablerede samling af EC-dele: kølere, vandpumper, oliekølere og ekspansionsbeholdere.
-
Ægte Nissens-kvalitet
Standarderne for ægte Nissens-kvalitet anvendes gennem alle udviklings-, fremstillings- og testprocesser for at sikre den mest optimale og korrekte drift af sensoren og at den holder længe.
Nissens' Produktfordele
-
Pålidelig drift
Nissens' sensorer gennemgår en omfattende testserie, herunder: ydeevne, isolationsmodstand, tilslutninger, interfacetilpasning og signaltemperaturkurvetest.
-
Let installation
Alt hvad der er nødvendigt for en korrekt installation er inkluderet i produktæsken (hvis relevant), f.eks. O-ringe (formonteret).
-
Høj holdbarhed
For at sikre langvarig og problemfri drift udfører vi både en komplet funktionstest og undersøger vores sensorer med hensyn til hurtig temperaturændring og lækager..
Tekniske detaljer
I moderne motorer bruges sensorens signal også fx til at:
• justere brændstofindsprøjtningen
• regulere ladetrykket
• indstille udstødningsgassens recirkulationsvolumen
• skift mellem kølekredsløb (mikro- og fuldt kredsløb)
• skifte eller styre hoved- eller hjælpekølepumperne
• aktivere/deaktivere start-stop-systemet..
Funktionsfejl af sensoren fører til forringede ydeevne af EC-systemet. Det kan også udsætte EC-blæseren for hurtigere slid via en forkert start.